Zamieszczone przez neck99
Dosyć istotna informacja dla tuningowców.
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez DiDZamieszczone przez neck99Zastanawiam sie nad zmianą. Mam na to 9kk na przemyślenie. Napisałem do Motula odnośnie temp zerwania filmu
http://www.motul.auto.pl/pliki/motul...ition15w50.pdfTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DiDDJ czas uzywa zdaje się ten olej, popytać go!!! (w bezynie oczywiscie...)Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasneck99, wywal kratki z przodu jak ja mam będzie wiecej powietrza szło pod silnik
Poza tym nie po to kupowałem zderzak RS by fajnie wyglądała fura by wywalić z niej jedną kratke :wink:OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekczy moze ktos rozwinac temat "tlumienia" wskazania przez wskaznik temp. znajdujacy sie na desce?? jak to dziala??Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DiDZamieszczone przez MisiekWAWdotyczy TDI na VP i PD
Mobil1 5w50 też niespełnia normy 505,01...Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasneck99, wywał dziury w kratceTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasMisiekWAW, a jakby zastosować jakieś kierowniczki na miske olejową tak tylko myśle
chociaz jakby tak z flexa takie kierunkowe rury puscic :roll: z prawej strony w miejscu po SMICu mam chlodnice paliwa, ale z lewej mógłbym zrobić taki "nawiew" :roll: nie mam tylko przekonania że to cokolwiek da :roll: popatrze w wolnej chwili jak to tam wyglada :idea:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Mobil 1 5W50 spełnia Volkswagen 505.00
Ja myśle ze moze jakoś w osłonie dolnej zrobic (wyciac) mały kawałek prostokąt i ukierunkować powietrze spod auta by leciało prosto na miske olejową.OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Jakis czas temu widzialem takie fajne kierowniczki u kolego w starej A4 AFN z 97 roku. Ma ich chyba z 5 sztuk :? Teraz juz wiem do czego byly :wink: Przed chwilą z Mikrusem sprawdzilismy, ze on ma identyczne kierowniczki, tylko niestety 2 sztuki i tylko nakierowane na skrzynie biegów :roll: Ciekawe, czy O II BKD maja tak samo :?: :idea:
Moznaby cos takiego na wzor wykonac. W skrajnym przypadku kupic taka starą oslone z Audi na jakims szrocie, wyciac i pojsc do jakiegos zakladu, gdzie spawaja plastiki (glosno mysle :roll: ) albo po prostu przykleic w miejsce wyciec do oryginalnej oslony...
BTW ostatnio jezdze bez oslony i zauwazylem na trasie, ze przy predkosciach 150-160km/h mam stala temp. oleju (90-92st), a dotychczas z osloną nawet i do ok. 100st dochodzilo, takze rzeczywiscie, to moze byc kwestia chlodzenia z dołu :shock:
Komentarz
-
-
Wiecie ... jest jeszcze kwestia tego typu. Ze na bank zmieniam styl jazdy czyli bez buta w podłodze i starać sie bede nie przekraczac 160km/h W takim układzie nawet z osłoną bedzie powiedzmy te 100 - 110`C i czy to i tak nie jest za duzo ? czy stała temperatura 110`C - 115`C na odcinku powiedzmy 300km non stop jest niczym nadzwyczajnym, lub też chwilowa jazda ale za to co dzien powiedzmy przez 30 minut z taka temperaturą wpłynie negatywnie na silnik, własności oliwy ? biorąc pod uwagę wymiane oliwy co 10 tys
[ Dodano: Wto 07 Sie, 07 14:02 ]
Edit : odpowiedz od Mobila w sprawie temp. pracy oleju 5w50 Rally Formula,
Szanowny Panie,
olej Mobil 1 5w50 moze normalnie pracowac w temperaturze 120 stopni C.
Oczywiscie nalezy miec na uwadze, ze przy bardzo wysokich temperaturach
zywotnosc oleju bedzie skrocona, co za tym idzie wymagane sa czestsze
wymiany w celu zapewnienia wlasciwej ochrony silnika.
Z powazaniem,
Technical Helpdesk L&S
BSC Prague
Nie do końca odpowiedzieli na moje pytanie wiec wysłałem dodatkowe pytanie zobaczymy co napiszą
BTW: to samo poszło do Motula. Na razie ciszaOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99W takim układzie nawet z osłoną bedzie powiedzmy te 100 - 110`C i czy to i tak nie jest za duzo
Zamieszczone przez neck99czy stała temperatura 110`C - 115`C na odcinku powiedzmy 300km
teraz latam na zastępczym sterowniku z oryginalnym softem AFN i nie zauwazyłem żeby była niższa temp oleju - tak więc u mnie nie ma jakiegoś wielkiego wpływu wirusa na temp oleju
podejrzewam że seryjne auto grzeje sie tak samo w te upały jak sie leci 160 km/h (3500 rpm) non stop na autostradzie...
nie można tez chyba popadać w skrajność, z drugiej strony przy dużej temp oleju spada ciśnienie i może być róznie - mi pęknął wirnik od turbiny w takiej sytuacji, że w upał leciałem po trasie i miałem około 105 st C, pocisnąłem ze BMW, które mi zajechało drogę na światłach pełnym ogniem od 0 do 220 km/h (mogło być wtedy ze 115 st C) i jak juz miałem odpuścić to nagle zero doładowania i ukręciła się ośka w turbinie z AWX o przebiegu 5000 km
teraz już nie cisne auta na maxa mimo, że mam hybryde AWX/ARL, troszke sie wyleczyłem z takich akcjiaha no i jeżdże bez osłony pod silnikiem do zimy
Komentarz
-
-
cowboy, myślisz ze turbo padło z słabego ciśnienia a nie z zbyt wysokich obrotów ?
Ciekawą kwestię poruszyłeś. Odnośnie ciśnienia. Po zapaleniu auta ciśnienie ok 4 bary przy normalnie zagrzanym silniku na postoju ok 2 bary i podczas takiej jazdy normalniej ciśnienie oscyluje między 2 - 4 bary. Przy mocno zagrzanym silniku na postoju spada do 1 bara.
Ktoś sie orientuje jak to jest z ciśnieniem ? jakie jest minimum o ile jest ?OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
...moze wstawie tu cos z innego forum:
ich möchte kurz Einwerfen, wie diese Temperaturen bei der Entwicklung ermittelt werden:
Öltemperatur wird IMMER im Ölsumpf in der Ölwenne gemessen, da hier die maximalen (vernünftig messbaren) Temperaturen auftreten.
Bei Öl ist nicht die minimale Temperatur von Bedeutung, sondern die maximale, die das Reissen des Schmierfilms anzeigt.
Auf unseren Prfüständen ist die Ölwarntemperatur 150 °C. Ab hier wird es kritisch.
Wobei der Betrieb des Motoröls bei 140°C die Lebensdauer und Schmierfähigkeit deutlich reduziert.
Der Kochschutz des Motors (Überhitzungschutz) wird jedoch immer auf die Wassertemperatur bezogen und liegt je nach Hersteller um die 120°C.
na szybko tlumaczone:
W dziale rozwoju temperature oleju mierzy sie zawsze w dolnej czesci miski olejowej, poniewasz to jedyny punkt gdzie wystepuje tak duza temperatura i jest mozliwosc sensownego pomiaru.
Przy tych pomiarach wazna jest max temp. gdyz to ona jest odpowiedzialna za
zerwanie filmu.
Na hamowni nie zadko wystepuje temp ok.150°C, powyzej jest krytycznie.
Ale praca silnika z temp 140°C wplywa znaczaco i nieodwracalnie na pogorszenie wlasciwosci smarujacych oleju i spadku zywotnosci.
Zabezpieczenie termiczne silnikow jest zawsze uzaleznione od temp. wody i
wynosi ok. 120°C.
Dodam ze ten gosciu pracuje dla centrum rozwoj VAG i specjalizuje sie w dieslach.
Komentarz
-
-
dariuspolo, gdzieś już to czytałem, więc wychodzi na to że 120 to już jest naprawdę Ciepło :roll:
U mnie nie mam podłogi już 2 rok i nie założe jej po wczorajszych testach z Mirkiem :P
Ja u siebie max jaki osiągnąłem to 110-115stp na chłodniczce z ASZ-ta.
neck99, co do Mobila, to wiem jedno, że na zwykłym syntetyku 5w40 temp jest wyższa niż na Motulu o jakieś 5-10stp ( Sprawdzone osobiście )
P.s. nie wyrzucaj kratek, gówno to da :!:
Weź też pod uwagę że za oknem wczoraj było 29stp, no a to nie jest mało :?Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
dariuspolo, super informacje ! troche mnie uspokoiłeś czyli wynika z tego ze:
- 140 - 150 to jest hardcore dla oliwy
- 120`C wody załacza sie zabezpieczenie termiczne
reasumując to co pisał kolega wcześniej ze przy 126`C zaczyna mu iść temp. wody do góry z tych 90 stopni to wychodzi na to ze 130`C oleju jest takim maxem którego nie nalezy przekraczać. A 120`C oleju to taki max rozsądny przy którym nic sie silnikowi nie stanie ale nie nalezy tej temp. przekraczac ze względu na silnik i na zywotność oliwy.
Zakładam osłone i bede monitorował temp oliwy starając sie spuszczać z gazu gdzy wskazówka pokaże 110`C
Swoją droga kupie drugą osłone i w niej cosik wymodze odnośnie kierownic powietrza na miske. Bo szkoda mi silnika pasków rolek wszystkiego co w srodku. Osłona jednak bardzo zabezpiecza.
Dzięki wsztkim za aktywność w dyskusji. Napewno duzo osób na tym skorzysta pozytywnie. Oczywiście topic dalej żyjewięc czekam na uwagi ..
OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Dzida, na hamowni to nie na drodze .. nie ma takiego obciązenia, hamujesz 2 -3 minuty, a pęd powietrza z agregatu jest duzy.
Jak ja hamowalem na pewno miałem ponad 100`C bo olej który był elementach silnika ktory pokapał przy wymianie turbiny wyparował z białym dymem ..OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
Komentarz